Työpöydällä odottaa Erisin ohje, sormet syyhyävät päästä sen kimppuun, mutta lanka on vielä hakusessa. Rowanin Cashsoftia tekisi mieli, mutta taitaa mennä yli mun budjetin. Wool olisi helppo ratkaisu, mutta värit ei ole mieleiset. Nyt on mallitilkulla menossa Marks&Kattensin Natura, ihana lanka neuloa, mutta eipä taida mahtua tuohon vaadittuun 32 kerrosta/10cm menemättä ihan tönköksi :(

Mitäs jos tilaisikin pussitolkulla Kool-Aidia ja värjäisi mieleistään Woolia..?

Jag köpte mönstret till Eris för ett tag sedan och skulle vilja börja sticka den, men har inte hittat passande garn än. Vill ha Rowans Cashsoft men jag tror att det skulle spränga budgetet... Wool vore en enkel lösning, men jag tycker inte om vårens färger. Håller på med en provlapp av Marks&Kattens Natura, skön och mjuk garn, men jag tror inte att jag kommer att lyckas få masktätheten nere i 32 varv/10cm...

hmmm... Men om jag bara beställde massvis med Kool-Aid och färgade Wool...?